Ondernemers in Nieuwkoop: Tom Sassen
De passie van de enthousiaste Tom Sassen ligt bij het creëren van video’s voor bedrijven. ‘’Met Tom videocontent help ik bedrijven om zich door middel van videocontent beter te laten zien. Dit kan voor op een website, Facebook, Instagram of andere social-media kanalen.’’
Tekst loopt door onder het fotoalbum.
Fotoalbum
Vier jaar geleden studeerde de 23-jarige af met de opleiding animatie en audiovisuele vormgeving in Utrecht. ‘’De opleiding ging eigenlijk best gemakkelijk en ik had al veel aanvragen van tuinders uit de buurt’’, laat Tom weten. Door zijn vader, die rozenkweker is in Ter Aar, is hij begonnen met het maken van bedrijfsvideo’s.
‘’Ik heb wel even getwijfeld of ik na mijn mbo opleiding nog HBO wilde doen, maar ik had vanuit mijn opleiding al veel klussen. De klussen gingen wel voornamelijk over kwekerijen, maar ik ben nu echt veel gegroeid.’’ Tom blikt terug naar alle ‘vette’ opdrachten die hij al heeft mogen doen. ‘’De gaafste ervaring was wel een social-media commercial voor SGL te maken, dit is een bedrijf dat stadiongrasvelden verlicht’’, vertelt hij trots. ‘’Maar eigenlijk vind ik alles leuk.’’
Als Tom echt moest kiezen wat hij het leukste aan zijn werk vindt, dat kiest hij voor de manier waarop hij kan filmen. ‘’Het is onwijs gaaf om alles op een vrolijke en dynamische manier te filmen.’’ Je kunt bij Tom videocontent terecht voor bedrijfsfilm tot aftermovies, promotiecontent of productvideo’s. ‘’Maar het leukste vind ik toch wel bedrijfsfilms. Met bedrijfsfilms is het de uitdaging dat je het bedrijf in de video zo presenteert dat het je een wow-gevoel geeft, en dat je het bedrijf van zijn beste en mooiste kant laat zien’’, laat hij enthousiast weten.
Waar komt Tom Videocontent vandaan?
‘’Ik heb speciaal voor de naam Tom videocontent gekozen omdat ik een persoonlijke aanpak heel belangrijk vind.’’ Tom kijkt dan specifiek richting het werk als freelancer. ‘’Een onbekende en nikszeggende naam is toch niet persoonlijk.’’
Coronavirus: alleen maar profijt
Tom laat weten dat hij eigenlijk juist profijt heeft gehad van het coronavirus, als hij kijkt naar zijn bedrijf. ‘’Bedrijven zien in deze tijd juist in dat video’s en Webinars een heel goed communicatiemiddel is, nu fysieke bijeenkomsten niet kunnen. En daar speel ik dan op in.’’
Wil jij ook zo’n gave video voor jouw bedrijf? Tom zou graag langs willen komen voor een oriënterend gesprek om te bekijken wat hij voor jouw organisatie zou kunnen betekenen. Meer informatie vind je hier.