Van Ekris Alphen wint Ichiban runner up award in klanttevredenheid
Toyota Van Ekris heeft bij de Ichiban European Customer Recommendation Awards, de Runner up prijs gewonnen. “Daar zijn we erg blij mee. We staan als familiebedrijf al sinds 1912 iedere dag klaar voor onze klanten en het is goed om te zien dat de klant dit ook erg waardeert. Toyota dealers staan bekend om hun goede service en deze prijs laat zien dat die reputatie terecht is.”
Elke dag probeert Toyota Van Ekris zich te verbeteren. “Dit jaar hebben wij de wachttijden van de werkplaats verkort door te investeren in monteurs. Hierdoor daalde de wachttijd van 4 naar een 2,5 week, wat super is voor onze klanten. Ook het luisteren naar de klant in belangrijk. Wij zijn ook mensen en maken fouten, daarom is het goed om open te staan voor feedback, elke dag weer. Ook hierin komt empathie voor klant en elkaar terug. Bij het aannemen van nieuwe collega’s letten wij sterk op deze eigenschappen. Een greep uit de zaken die Van Ekris anders probeert te doen”, aldus Corné van Veen, vestigingsmanager van Van Ekris Alphen aan den Rijn.
‘Okyakusama Ichiban’
De Runner up Ichiban European Customer Recommendation Award wordt elk jaar uitgereikt aan de Toyota dealer die uitblinkt in klantbeleving. ‘Customer First’ is nauw verweven in het DNA van Toyota. In totaal worden er meer dan 2.300 Toyota dealers uit 33 Europese landen beoordeeld op klantervaring en bedrijfsresultaten. Daarbij worden er 45 verschillende prijzen uitgereikt.
Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent ‘beste’ of ‘eerste’. Daarom sluit deze naam perfect aan bij de wereldwijde strategie van Toyota, waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat. De Runner up is de snelst stijgende dealer in klanttevredenheid van Nederland onder de Toyota dealers.
Leuke acties en altijd in gesprek blijven
Sinds de overname door Van Ekris zijn er leuke acties. Bij de vestiging in Alphen kun je bijvoorbeeld profiteren van een APK voor 19,95 en bij standaard onderhoud krijg je een gratis voordeelpas ter waarde van € 225 met pechhulpservice voor heel Europa. Reinier en Jolanda van de werkplaats receptie helpen je graag verder.
Heb je zelf iets meegemaakt bij Van Ekris of ben je het ergens niet mee eens? Neem gewoon contact op via klantencontact@vanekris.nl.