De Ter Aarse winkel(h)ier vertelt: Hair Change Ter Aar
Om extra aandacht te vestigen op het winkelcentrum van Ter Aar, waarbij de ondernemers verenigd zijn in de Bedrijfs Investerings Zone (BIZ), nemen we iedere twee weken één van de winkels in het commerciële hart onder de loep: deze keer Hair Change Ter Aar.
Niet veel klanten weten het, maar onder de kapsalon zit nóg een complete verdieping. “Behalve de kapsalon op de begane grond, hebben we beneden ook een schoonheidssalon mét een ’Spray Tan’-cabine om bruin-zonder-zon te worden", zegt eigenaresse Maaike Mank. "Bovendien ben ik voedingsconsulent, voor mensen, die - onder begeleiding - willen afvallen. Daarvoor werk ik met het programma van PS food & lifestyle. En niet te vergeten: we hebben onze webshop met kwaliteits-verzorgingsproducten van Kérastase en BDR. Zo zijn we eigenlijk van alle markten thuis!"
Krullenkapper
Maar waar mensen van verre - zelfs uit Wassenaar - voor komen is onze specialiteit: ’krullenknippen’. "Het is namelijk zo dat veel mensen al verborgen krullen hebben. Met onze speciale kniptechniek en -scharen halen we onzichtbare krullen weer tevoorschijn en krijgt het kapsel meer volume. Eigenlijk spelen we dan met de natuurlijke valling van het haar. In Nederland zijn maar 65 kapsalons waar ze deze techniek beheersen, waarvan de meesten dan nog in het oosten van het land."
"Verder doen we natuurlijk alle ’gewone’ handelingen in de kapsalon: knippen, kleuren, permanenten, hoewel dat laatste een beetje uit de mode begint te raken. We merken ook dat dames die tijdens de lockdown niet naar de kapper konden, nu weleens denken: 'laat maar, het zit zonder (permanent) eigenlijk ook nog wel aardig'."
Hair Change heeft veel vaste klanten (meestal dames) die na de knipbeurt direct een volgende afspraak maken voor over 5 of 6 weken. 'We weten dan ook meestal precies wat iemand in de koffie wil. De klant is natuurlijk altijd koning(in), maar als zij een bepaald model vraagt terwijl het haar daarvoor niet geschikt is of niet de gewenste conditie heeft, raden we dat - om teleurstelling te voorkomen - ten zeerste af en doen we het liever niet."
"In de kapsalon werken we met z’n zessen en ik word altijd het meeste blij, als we met elkaar weer een dag lekker hebben gedraaid, alles er weer spic & span uitziet en we weer een mooi aantal klanten blij konden maken."
Loek Sassen