Supermarkt van der Horst start spaaractie voetbalplaatjes
“De eerste plannen zijn al van 2019, maar door corona hebben we de hele actie uitgesteld. We moeten nu nog bezig de laatste puntjes op de i zetten, maar zeker is: vanaf 5 september kunnen de klanten bij ons voetbalplaatjes van alle jeugdleden van Altior sparen."
"De foto’s van alle 188 jeugdleden (onder 23, met toestemming van de ouders) zijn al gemaakt en liggen nu bij de drukkerij. Klanten krijgen - bij besteding van iedere € 10 - een pakje met enkele plaatjes kado", zegt supermarktondernemer Johan van der Horst. "En we denken nog na, of en hoe we in de laatste week van de actie, die loopt tot 2 oktober, een extra aanbieding kunnen doen, waarbij klanten een specifiek plaatje kunnen kiezen. Want, het is natuurlijk niet leuk, als je album bijna vol is, maar die van je kleinzoon of buurmeisje zit er nog steeds niet bij."
"We maken ook een verzamelboek om ze allemaal in te plakken. Ieder jeugdlid van Altior, van wie een foto in het album staat, krijgt er van ons sowieso één cadeau! In het boek ook een voorwoord van Altior-voorzitter Dave Lieverse en advertenties van mijn (plaatselijke) toeleveranciers. Die dragen wat bij aan de kosten van de hele actie, want er gaan best veel kosten aan vooraf. Ik hoop, dat ik die door wat extra omzet weer kan goedmaken."
"Maar het gaat mij vooral om de vaste klanten wat extra’s te bieden en misschien nieuwe klanten naar de winkel te trekken, die dan kunnen zien, dat we in ons dorp best een leuke winkel hebben met een breed assortiment: vooral ook wat betreft verse zuivel en brood enzo. En natuurlijk om het plaatselijke verenigingsleven; dat vind ik zelf ook het leuke in een winkel met ’n dorps karakter: om samen ’iets’ te doen.”
Supermarkt van der Horst heeft onlangs het contract met SPAR opgezegd en functioneert nu als op-zichzelf-staande winkel. “Ik heb nog wel goede contacten met SPAR, maar wilde wat meer vrijheid om m’n eigen ideeën in de winkel te kunnen ontwikkelen: door bijvoorbeeld meer plaatselijke producten te kunnen verkopen én om zo’n eigen actie te kunnen ontwikkelen, hetgeen voor ’n ’éénpitter’ best een uitdaging is, want je moet alles zelf uitvinden. Hoewel, ik kreeg van een bevriende supermarktondernemer wèl inzicht in het plan, zoals hij het in zijn eigen winkel heeft uitgevoerd.”
Loek Sassen